[ Print ]  [ Close ]

http://art.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22750   , 1403/02/29


جلسه افتتاحیه پیش نشست ها و سخنرانی های علمی «همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان» برگزار شد

دکتر کردنائیج معاون آموزشی دانشگاه و عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی در این نشست بر اهمیت فرهنگ سازی و ترویج و توسعه کارآفرینی در حوزه زنان تأکید کرد و گفت: کارآفرینی صرفا ایجاد کسب و کار نیست بلکه اقدامات نوآورانه و خلاقانه که در جهت بهبود کسب و کار هم انجام می شود به نوعی کارآفرینی در کسب و کار است.
دبیر علمی همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان افزود: کارآفرینی نقش بسیار زیادی در توسعه کسب و کار ها دارد. در دانشگاه باید بیشتر به رویکردهای نوآورانه و خلاقانه در کسب و کار توجه شود و این مهم  در کسب و کار زنان هم پیاده سازی و فرهنگ سازی شود.
در ادامه دکتر خداداد حسینی معاون برنامه ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات دانشگاه و عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی با اشاره به رویدادهای متعددی که در حوزه کارآفرینی زنان در کشور برگزار شده گفت: در خصوص بحث کارآفرینی و کسب و کار زنان در کشور رویدادهای گوناگونی برگزار شده که اغلب در دانشگاه و مجامع دانشگاهی نبوده است و با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه خصوصا زنان، می باید در مجامع علمی به کسب و کار زنان بیشتر توجه کرده و آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.
وی افزود: در خصوص 'همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان' بیان چارچوب ها اولویت دارد و اینکه جامعه هدف باید مشخص باشد. آیا جامعه هدف دانشگاهیان است یا به طور عام زنان جامعه را در بر می گیرد؟ همچنین با نگاه جامع به شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و زیر ساختی امروز کشور، باید حوزه هایی که قرار است روی آن تمرکز کرد مشخص باشد.
دکتر خداداد حسینی اضافه کرد: بررسی مشکلات افرادیکه خواستار ورود به حوزه کارآفرینی در سطح سازمان هستند همچنین بررسی عمیق چالش ها و فرصت های پیش رو می تواند منجر به ارائه راهکارهای عملی شده و در نهایت پیشنهاد های مثبت و سازنده ای را به دست اندرکاران انتقال داد.
در ادامه جلسه دکتر ضابطیان مدیر پژوهش و نوآوری دانشگاه به زنجیره انتقال فناوری اشاره و تشریح کرد: دانشجویان می توانند با تجربیاتی که از انجام طرح های تحقیقاتی خود در قالب پایان نامه و رساله بدست آورده اند و همچنین با گذراندن دوره های کسب مهارت و کارآموزی جذب صنعت و بازار کسب و کار شوند و یا با استفاده از این تجربیات، کسب و کار خود را راه اندازی کنند.
در بخش دیگری از این نشست دکتر محمد حسن زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اظهار داشت: این رویداد می‌تواند بر روی سیاست گذاری های آینده تمرکز داشته باشد. در موضوع کارآفرینی و کسب و کار زنان، توانمندسازی و بررسی حوزه های مهارتی و همچنین قوانین و مقرارت و امکانات و تجهیزات اهمیت دارد.
دکتر نجمه تهرانیان مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده به نقش اساسی اقتصاد در توسعه کارآفرینی اشاره و تأکید کرد: با توجه به برنامه ریزی دشمن برای ضربه زدن به بنیان خانواده خصوصا زنان و دختران، بررسی مسائل پیرامون بانوان و کسب و کار آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.  در این راستا می توان از گروه های اموزشی دانشگاه، جهاد دانشگاهی و بسیج کمک گرفت.
در پایان این جلسه دکتر اسکندری از دبیران اجرایی این همایش، به برخی  محورهای پیشنهادی و اهداف «همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان» شامل کمک به تحقق شعار سال 'تولید ملی با مشارکت مردمی'، تاکید بر اهمیت بر نقش کارآفرینی زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی، کمک به برون رفت از موانع و چالش های کارآفرینی زنان، استراتژی ها و راهکارهای موفقیت زنان کارآفرین، افزایش توانمندی زنان در حوزه کارآفرینی و کسب و کار و ... اشاره کرد.
گفتنی است «همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان» آبان 1403 برگزار خواهد شد.


10:36 - چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403    /    شماره خبر : 22750    /    تعداد نمايش خبر : 61