برنامه کوهنوردی جنگل ارسباران ویژه آقایان برگزار شد

خلاصه خبر: این برنامه بصورت تخصصی و طی 4 روز انجام شد.

روز سه شنبه ساعت 18:30 پس از گردهمایی در ایستگاه راه آهن ساعت 19:25 تهران را به مقصد تبریز ترک کردیم.
ساعت 7:20 قطار به تبریز رسید. سفره صبحانه را در ایستگاه راه آهن تبریز پهن کردیم. بعد از صرف صبحانه، ساعت 8:35 سوار بر مینی بوس راهی شهرستان ورزقان شدیم. هوا نیمه ابری بود و کمی سرد. حدود ساعت 10:40 به ورزقان رسیدیم. با عبور از ورزقان به یک جاده خاکی رسیدم. در آخر ساعت 12:30 به حوالی مسیر شروع پیمایش رسیدیم. پس از آماده شدن ساعت 13:10 کوله‌ها به پشت به راه شدیم.
ساعت 14:40 ناهار را کنار جاده خاکی میل کردیم. پس از کمی استراحت و تقسیم مواد غذایی ساعت 15:40 مسیر جاده  خاکی را ادامه دادیم. ساعت 17:10 به چشمه قاضی بلاغی رسیدیم. هوا کم کم رو به تاریکی می رفت. سریع چادرها را آماده کردیم. عده‌ای هم هیزم جمع کردن و آتشی افروختن. آسمان صاف و زلال بود و تمامی ستاره‌ها و کهکشان راه شیری نمایان بود. پس از میل شام و چای آتیشی وقت خاموشی بود.
صبح ساعت 6:30 بیدار باش بود. پس از صرف صبحانه، برای آشنایی بیشتر با یکدیگر حلقه دوستانه‌ای تشکیل شد هر کس خودش را معرفی کرد. حدود ساعت 8 پشت سر مربی گرامی، استاد علیزاده آماده حرکت شدیم. آسمان ابری بود و سرد اما رفته رفته با شروع پیمایش تاثیر سرما کم می شد تا جایی که حدود ساعت 8:30 برای کم کردن لباس کمی توقف کردیم. ساعت 10:30 با گذر از کنار روستای کرینگان و طی مسافتی کنار رود ارس یا به زبان محلی آراز برای صرف ناهار اتراق کردیم.
ساعت 13:30 محل را ترک گفته راه روستای اِولی را پیش گرفتیم. حدود ساعت 16 به روستای اِولی رسیدیم. در نزدیکی روستا زمین صاف و مسطحی بود شب را در آنجا سپری کردیم. صبح روز جمعه ساعت 7:00 از خواب برخاستیم. پس از صرف صبحانه و برچیدن چادرها به سمت روستای مرزآباد روان شدیم. ساعت 12:30 به روستا مرزآباد رسیده و دمی برای ناهار و استراحت توقف کردیم سپس ساعت 13:30 دوباره با مینی بوسی راهی تبریز، ایستگاه راه آهن شدیم. سرانجام حدود ساعت 17:30 به ایستگاه راه آهن رسیدیم.
حدود ساعت 18:10 قطار به راه افتاد. صبح شنبه ساعت 7 به تهران رسیده و اعضای تیم به امید دیدار در برنامه های آتی بدرود گفت.
اجرای این برنامه حاصل همت مسئولان تربیت بدنی و انجمن کوه نوردی دانشجویان دانشگاه است. در اینجا شایسته است از همه این عزیزیان به خصوص دکتر رستگار ریاست محترم تربیت بدنی دانشگاه و آقایان فلاح، فرج اللهی و مربی بزرگوار مهندس نصیر علیزاده صمیمانه سپاس گزاری کنیم.